[połączony] Ogrzewanie lusterek w NA/NB - instalacja
pomysł na ogrzewane lusterka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czadzior! Ja już zacząłem kminić jak wyrzeźbić nowe mocowania lusterek z taką przelotką. Jak to się ma do sztywności śruby? Jak to w ogóle zrobiłeś?
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
A jak się wpiołeś w instalacje ? Ja myślałem, czy by nie podpiąć zasilanie do dmuchawy np. gdy jest włączona na 1. Chociaż myślałem też żeby podłączyć pod dmuchawe ale pod 4 i zastosowac przekaźnik czasowy, gdzie dmuchawa ustawiona na 4 załączała przekaźnik na 1-2 minutki lub więcej w zależności jakie będą potrzeby.
http://allegro.pl/avt1684-b-automatyczn ... 21385.html - przekaźnik.
tylko przekaźnik wypuszcza prąd 2A, nie wiem czy to wystarczy ale chyba tak
http://allegro.pl/avt1684-b-automatyczn ... 21385.html - przekaźnik.
tylko przekaźnik wypuszcza prąd 2A, nie wiem czy to wystarczy ale chyba tak
Instalacje zrobiłem tak jak ma Kurak. W moim przypadku brakowało timera od podgrzewania szyby więc wpiełem się w tą niebieską kostkę od niego. Przekaźnik w bagażniku miałem oryginalny, czyli tylko kabel od gniazda tylnej szyby rozprowadzony do drzwi. Jak pada to ogrzewanie włączam na stałe bo jadę max 20 minut. a włącznik i dodatkową diodę wsadziłem w półeczke pod radiem.
Tym przekaźnikiem czasowym możesz załączać przekaźnik w bagażniku, czyli podpinasz go do niebieskiej kostki.
Żeby nie zapomnieć o wyłączeniu lusterek można z tyły dać drugi przekaźnik i połączyć je razem w układ samopodrzymujący, który włączamy przyciskiem raz i wyłączamy po zaniku prądu.
Tym przekaźnikiem czasowym możesz załączać przekaźnik w bagażniku, czyli podpinasz go do niebieskiej kostki.
Żeby nie zapomnieć o wyłączeniu lusterek można z tyły dać drugi przekaźnik i połączyć je razem w układ samopodrzymujący, który włączamy przyciskiem raz i wyłączamy po zaniku prądu.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
problem w tym, że tej niebieskiej kostki nie mogę nigdzie znaleźć... tak to bym już miał ogrzewanie tylnej szyby z tyłu.
Ja myślę by zrobić tak.
Włączam ogrzewanie na 4 i przekaźnik czasowy zostaje włączony na 1-2 min. Wyłączam dmuchawę.
Od przkaźnika czasowego idzie wyjście na 2 przekaźniki. Jeden do lusterek, a drugi już jest w bagażniku ( muszę tylko znaleźć kable od niego). W takim układzie odpowiedziałem sobie sam na pytanie czy Timer który chce kupić udźwignie instalacje podając maksymalnie 2A. W tym przypadku Timer to tylko prztyczek dla tych 2 przekaźników, które będą sobie pobierały plusa z aku.
Dobrze kminie, czy coś pokręciłem ? ;]
Ja myślę by zrobić tak.
Włączam ogrzewanie na 4 i przekaźnik czasowy zostaje włączony na 1-2 min. Wyłączam dmuchawę.
Od przkaźnika czasowego idzie wyjście na 2 przekaźniki. Jeden do lusterek, a drugi już jest w bagażniku ( muszę tylko znaleźć kable od niego). W takim układzie odpowiedziałem sobie sam na pytanie czy Timer który chce kupić udźwignie instalacje podając maksymalnie 2A. W tym przypadku Timer to tylko prztyczek dla tych 2 przekaźników, które będą sobie pobierały plusa z aku.
Dobrze kminie, czy coś pokręciłem ? ;]
Jak masz gniazdo ogrzewania tylnej szyby to lusterka podpinasz do niego a jak nie to robisz nową instalacje:
1 plus ze stacyjki przez jakiś przycisk/włącznik do włącznika czasowego i do przekaźnika który będzie włączał zasilanie lusterek z akumulatora.
1 plus ze stacyjki przez jakiś przycisk/włącznik do włącznika czasowego i do przekaźnika który będzie włączał zasilanie lusterek z akumulatora.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
slawek549 pisze:Jak masz gniazdo ogrzewania tylnej szyby to lusterka podpinasz do niego a jak nie to robisz nową instalacje:
1 plus ze stacyjki przez jakiś przycisk/włącznik do włącznika czasowego i do przekaźnika który będzie włączał zasilanie lusterek z akumulatora.
Nie chce włacznika bo za dużo będzie przycisków jeśli się da to tak jak wyżej pisałem, załączać timer (przekaźnik który kupie) będzie dmuchawa w pozycji 4 lub jaką uznam za stosowną
wracając do tej (nieszczesnej dla mnie) niebieskiej kostki to w który miejscu u Ciebie pod deską była?
Może być pod kierownicą wplątana w tą plątaninę gdzie są kostki od przełącznika zespolonego i stacyjki albo przypięta z timerem obok buzer świateł, przekaźnika sygnału, al bo wpięta w zaślepki włączników po lewej stronie kierownicy.