[połączony] Ogrzewanie lusterek w NA/NB - instalacja

pomysł na ogrzewane lusterka

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 sty 2014, 18:39

Czadzior! Ja już zacząłem kminić jak wyrzeźbić nowe mocowania lusterek z taką przelotką. Jak to się ma do sztywności śruby? Jak to w ogóle zrobiłeś?
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2014, 19:07

A jak mocujecie szkło w lusterku?
Bo niedawno byłem zmuszony wymienić wkład i jedyna opcja żeby się trzymało to był jakiś klej dookoła.
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 sty 2014, 1:29

To jest śruba 8 nacięta szlifierką, wieś w porównaniu z oryginalną 5 daje radę.

Ramkę przykleiłem na silikon i punktowo na kropelkę.
Załączniki
171220131348.jpg
171220131347.jpg
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 8:24

A jak się wpiołeś w instalacje ? Ja myślałem, czy by nie podpiąć zasilanie do dmuchawy np. gdy jest włączona na 1. Chociaż myślałem też żeby podłączyć pod dmuchawe ale pod 4 i zastosowac przekaźnik czasowy, gdzie dmuchawa ustawiona na 4 załączała przekaźnik na 1-2 minutki lub więcej w zależności jakie będą potrzeby.

http://allegro.pl/avt1684-b-automatyczn ... 21385.html - przekaźnik.

Obrazek

tylko przekaźnik wypuszcza prąd 2A, nie wiem czy to wystarczy ale chyba tak :)
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 sty 2014, 10:29

Instalacje zrobiłem tak jak ma Kurak. W moim przypadku brakowało timera od podgrzewania szyby więc wpiełem się w tą niebieską kostkę od niego. Przekaźnik w bagażniku miałem oryginalny, czyli tylko kabel od gniazda tylnej szyby rozprowadzony do drzwi. Jak pada to ogrzewanie włączam na stałe bo jadę max 20 minut. a włącznik i dodatkową diodę wsadziłem w półeczke pod radiem.

Tym przekaźnikiem czasowym możesz załączać przekaźnik w bagażniku, czyli podpinasz go do niebieskiej kostki.


Żeby nie zapomnieć o wyłączeniu lusterek można z tyły dać drugi przekaźnik i połączyć je razem w układ samopodrzymujący, który włączamy przyciskiem raz i wyłączamy po zaniku prądu.
Załączniki
10.jpg
podtrzymaniestyki.jpg
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 12:02

problem w tym, że tej niebieskiej kostki nie mogę nigdzie znaleźć... tak to bym już miał ogrzewanie tylnej szyby z tyłu.

Ja myślę by zrobić tak.

Włączam ogrzewanie na 4 i przekaźnik czasowy zostaje włączony na 1-2 min. Wyłączam dmuchawę.

Od przkaźnika czasowego idzie wyjście na 2 przekaźniki. Jeden do lusterek, a drugi już jest w bagażniku ( muszę tylko znaleźć kable od niego). W takim układzie odpowiedziałem sobie sam na pytanie czy Timer który chce kupić udźwignie instalacje podając maksymalnie 2A. W tym przypadku Timer to tylko prztyczek dla tych 2 przekaźników, które będą sobie pobierały plusa z aku.


Dobrze kminie, czy coś pokręciłem ? ;]
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 sty 2014, 13:29

Jak masz gniazdo ogrzewania tylnej szyby to lusterka podpinasz do niego a jak nie to robisz nową instalacje:

1 plus ze stacyjki przez jakiś przycisk/włącznik do włącznika czasowego i do przekaźnika który będzie włączał zasilanie lusterek z akumulatora.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 13:46

slawek549 pisze:Jak masz gniazdo ogrzewania tylnej szyby to lusterka podpinasz do niego a jak nie to robisz nową instalacje:

1 plus ze stacyjki przez jakiś przycisk/włącznik do włącznika czasowego i do przekaźnika który będzie włączał zasilanie lusterek z akumulatora.



Nie chce włacznika bo za dużo będzie przycisków :P jeśli się da to tak jak wyżej pisałem, załączać timer (przekaźnik który kupie) będzie dmuchawa w pozycji 4 lub jaką uznam za stosowną :)


wracając do tej (nieszczesnej dla mnie) niebieskiej kostki to w który miejscu u Ciebie pod deską była?
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 sty 2014, 9:43

Może być pod kierownicą wplątana w tą plątaninę gdzie są kostki od przełącznika zespolonego i stacyjki albo przypięta z timerem obok buzer świateł, przekaźnika sygnału, al bo wpięta w zaślepki włączników po lewej stronie kierownicy.
ODPOWIEDZ